تبلیغات
http://betball90.in/Account/Register/7060997 سایت معتبر بدنسازی -آموزش بدنسازی - 30 نكته حیاتی در بدنسازی

30 نكته حیاتی در بدنسازی

1389/04/2 08:52 قبل از ظهرنویسنده : acounting

 

سی نکته تغذیه برای ورزشکاران پرورش اندام

فروردین 1389
سی نکته تغذیه برای ورزشکاران پرورش اندام
۱- غذاهای روزانه را حداقل در پنج وعده میل نمائید.
۲- غذا را خیلی داغ و یا خیلی سرد میل نکنید.
۳- غذا را خوب بجوید تا هضم آن را در معده تسهیل نمائید.
۴- از خوردن قسمتهای سوخته غذا پرهیز نمائید.
۵- از خوردن چربی ، غذاهای خیلی چرب ، پر روغن و همچنین از خوردن کره زیاد اجتناب نمائید.
۶- از غذاهای سرخ شده و کلا” سرخ کردنی پرهیز نمائید.
۷- در خوردن شیرینی جات و مواد قندی افراط ننمائید
۸- حداقل در سه وعده از وعده های روزانه شما می باید از مواد پروتئینی استفاده شود
۹- از مواد هیدرات کربن دار به میزان کافی می باید در رژیم غذایی گنجانده شود
۱۰- حجم موادغذایی هر وعده را کنترل نمائید .
۱۱- بدن بطور روزانه نیاز به انواع ویتامین ها دارد و لذا میباید از مواد حاوی ویتامین به میزان کافی استفاده نمود.
۱۲- در طول روز ، هفته و ماه می باید از رژیمهای متنوع و کامل ، همچنین باب میل در صورت هماهنگی با جدول غذایی استفاده شود.
۱۳- مواد غذایی را برای وعده های روزانه در محیط مناسب نگهداری نمائید.
۱۴- هر روز حداقل ۱۰ لیوان آب بنوشید .
۱۵- قبل یا بعد از تمرین و بلافاصله چیزی نخورید (منظور وعده غذایی است)
۱۶- با پرخوری و افراط در استفاده از مواد مختلف خود را دچار سوء تغذیه ننمائید.
۱۷- از مواد غذایی ومکملهای با کیفیت استفاده نمائید.
۱۸- انجام آزمایش ،تست بدنی و همچنین چکاب کلی میتواند کمک خوبی جهت تنظیم رژیم غذایی باشد.
۱۹- مشخص نمودن وضعیت بدن و اندازه گیری مستمر چربی شما را در برنامه ریزی غذایی کمک می کند .
۲۰- هیچگاه برنامه غذایی مطلق و ثابتی را دنبال ننمائید ، سعی کنید رژیم غذایی را متناسب با فعالیت روزانه تنظیم کنید.
۲۱- نوشیدن آب در طول روز به میزان کافی از نکات مهم تغذیه است .
۲۲- رعایت فاصله زمانی قبل و بعد از تمرین ، مهمترین نکته در تغذیه است.
۲۳- فاصله زمانی هر وعده غذا با وعده بعدی متناسب با نوع غذا تعیین می شود و بطور متوسط هر ۵/۲ الیی ساعت می باشد.
۲۴- در رژیم غذایی بهتر است قبل از تمرین ، بیشتر از مواد کربوهیدرات استفاده نمائید.
۲۵- غذا را با لذت وآرامش میل نمائید تا هضم آن راحت باشد.
۲۶- با میل با پرخوری سر میز غذا مقابله نمائید.
۲۷- تقریبا ۲ هفته پس از شروع رژیم غذایی بدن شروع به سوزاندن چربیهای اضافی خواهد نمود.
۲۸- رژیم غذایی خود را با دقت ، صبر و استقامت دنبال نمائید.
۲۹- رعایت نکردن حتی یک وعده میتواند بسیاری از زحمات شما را تلف نمائید.
۳۰- چنانچه میتوانید روزانه کمی گریپ فروت و گوجه فرنگی بصورت جدا استفاده نمائید


آخرین ویرایش: 1389/05/16 03:18 بعد از ظهر

 
1396/06/27 07:44 بعد از ظهر
I think this is among the most significant info for me.
And i am glad reading your article. But wanna remark on some general things, The site style is perfect, the articles is really great :
D. Good job, cheers
1396/05/14 06:04 قبل از ظهر
It's a pity you don't have a donate button! I'd certainly
donate to this excellent blog! I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed to
my Google account. I look forward to fresh updates and will share this blog with my
Facebook group. Talk soon!
1396/05/10 08:42 قبل از ظهر
Your means of explaining all in this post is actually pleasant, all
be capable of simply know it, Thanks a lot.
1396/01/25 03:27 قبل از ظهر
I'm excited to find this web site. I wanted to thank you for your
time for this fantastic read!! I definitely appreciated every bit of it and I have
you saved as a favorite to see new information in your
web site.
1396/01/21 10:45 بعد از ظهر
Great items from you, man. I've take into account your stuff prior to and you are simply too wonderful.
I actually like what you've got here, really like what you're
saying and the way in which by which you assert it. You are making
it entertaining and you still care for to stay it wise. I can not wait to read far more from you.
That is actually a terrific website.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر